Presentació del nou bloc de l'AMPA de l'Escola Cal Soler

PRESENTACIÓ

Amb l'objectiu de fer arribar a TOTS els pares i mares la màxima informació possible sobre totes les activitats que l'AMPA desenvolupa a l'Escola hem creat un bloc que hem anomenat "Informatiu de l'AMPA".

Us animem a fer aportacions en forma de comentari de les diferents entrades que anem introduint.

dimecres, 16 de maig del 2012

Acta de l’Assemblea General de l’AMPA



La comissió de relacions internes estén acta de l’assemblea general de l’AMPA de Puigsoler que va tenir lloc a l’escola el passat divendres 11 de maig de 2012 a les 21 hores:

Assistents:
Teresa Montsech
Meritxell Ambròs
Anna Colas
Gemma Tañá
Nadia Ascón
Nuri Vallverdú
Sandra Oliva

Desenvolupament de la sessió:

1.    Benvinguda. Es dóna la benvinguda a tots els assistents agraint-los la seva presència. Es comenta que la poca assistència es deu al fet que, per oblit, no s’ha enviat als alumnes el recordatori amb l’ordre del dia, només s’ha penjat cartells a l’escola, això comporta si no es mira normalment el taulell d’anuncis, la gent no estigui ben informada al moment.

2.    Comissió medi ambient. No va ser possible que assistís ningú de la comissió de medi ambient, però ens van fer arribar un escrit que llegim i reproduïm íntegrament:

Benvolguts pares i mares de l'escola,

Des de la comissió de mediambient de l'AMPA de l'escola Puigsoler, us informem de les activitats que tenim entre mans i sobretot us emplacem a participar en la que ens ocuparà aquest diumenge.

Des que vam fer el merkadillo d'hivern, ens hem estat centrant en la millora del pati de l'escola perquè sigui un espai autènticament lúdic i vibrant on els nostres nens gaudeixin del seu entorn. Com ja sabeu, vam fer una crida a tothom perquè s'hi impliqués.

La recollida de material ha anat força bé i per ara tan sols hem hagut de comprar petit material (claus i ciment sobretot).

Hem obtingut de direcció permís per a obrir el pati i fer-lo més gran a base de desplaçar algunes de les tanques que fins a avui el compartimentaven. Per a aquesta tasca, comptem amb l'ajuda i la col·laboració del Rafa, pare de l'Aina Ascención de P5, que és un especialista en la matèria.

Aquesta tarda ja s'ha començat a preparar la nova instal·lació de la tanca per tal que estigui tot tan enllestit com sigui possible abans de la construcció dels jocs.

Hi ha prevista la construcció d'una caseta en un racó del pati d'educació infantil, a base de caixes de fruita que hem anat recollint. I de diverses atraccions estimulants a dalt del turó que hi ha al nord del pati dels grans (racons a base de palets, corda fluixa, cordes per a grimpar, baranes de protecció).

Tot això tindrà lloc diumenge amb la col·laboració del Joan Baptista que ens assessorarà si fa falta sobre el millor emplaçament de cada estructura, i de la comissió de festes que aporta coca i beguda per als assistents. Hem tingut alguna dificultat en aconseguir que s'ompli el cartell d'inscripció a l'acte, per la qual cosa hem acordat amb aquesta comissió i amb tresoreria que tan sols cal que ens portin coca i beguda en quantitat suficient per als que s'hi han inscrit i que si tal com esperem hi ha un plus de pares, mares, nens i nenes a l'acta ja sortirà algú de la nostra comissió a comprar, amb els diners que es destinen a festes, alguna cosa per a aquest plus d'entusiastes.

Els nens i les nenes també estan convidats a participar d'aquest dia, tot i que per motius de seguretat no podran col·laborar en l'acte constructiu en sí. Hi haurà la Martina i algun pare o mare més dinamitzant els nens perquè ells també gaudeixin d'aquest moment especial.

Durant el dia hauran d'haver quedat acabades totes les estructures que hagem començat a construir. Podria donar-se el cas que, a la vista de la utilització que els nens estiguin fent del nou pati, ens adonéssim que cal aixecar alguna altra estructura. Ja veuríem aleshores com ens organitzem.

I havent vist com viuen els nostres fills i filles el nou pati, la comissió de mediambient de l'AMPA ens posarem a pensar en enjardinar-lo amb les plantes que siguin més adients. La plantació probablement es dugui a terme la tardor vinent.

Paral·lament a les actuacions de des de l'AMPA es fan al pati, els mestres i les mestres de l'escola van fent les actuacions que creuen convenients, moltes amb la participació dels infants tal com ells mateixos us hauran anat explicant.

I a nosaltres tan sols ens queda una altra actuació en aquest curs: el merkadillo d'estiu, per al qual el Joan Baptista ha fet ja un cartell preciós. Us recordem que, com és tradició, aquest merkadillo té lloc durant la festa de fi de curs de l'escola, a mitjans de juny.

I això és tot. Gràcies per l'atenció i si no ho heu fet encara i penseu venir diumenge (amb nens o sense) no deixeu d'inscriure-us al cartell de l'entrada!

Comissió de medi ambient de l'AMPA”

    1. Organització  taller de pares i mares de construcció  mobiliari d’esbarjo al pati: 
Finalment creiem més oportú que cadascú dini a casa seva i portar una mica d’esmorzar. La Meritxell comprarà 3 coques grans i la Núria Vallverdú portarà sucs de fruita.

    1. Proposta de fer una caseta petita al pati d’infantil amb caixes de plàstic de fruita: 
La Meritxell portarà moltes caixes de plàstic de casa seva.

    1. Ampliació de la zona de pati: 
La Teresa ens comenta que l’Enric i el Joan Baptista hi van estar treballant durant la tarda de divendres i que també s’hi posarien dissabte al matí.

3.    Comissió de festes:

    1. Festa de primavera:
Finalment tindrà lloc el proper 10 de juny per manca de temps d’organitzar-ho tot pel dia 20 de maig (data en que es va aprovar per consell escolar).

Després d’analitzar diferents opcions i mirar diversos pressupostos, es decideix que farem venir a un narrador de poesia infantil (té un cost molt reduït) i a Món d’Oci (mateix cost que altres alternatives, és per això que decidim contractar-ho amb una empresa santvicentina) per acabar amb una gran festa de l’escuma.

Estructura de la festa:

9:30 Inici de la festa amb xocolatada i coca per a tothom (hi haurà pastís per a celíacs i sucs per a al·lèrgics als làctics).
·         Durant el matí hi haurà el Merkadillu d’estiu
·         Tallers de collarets i de maquillatge infantil.
·         Partits de bàsquet i/o futbol (això es decidirà i organitzarà per la comissió d’extraescolars).
·         Demostració del grup de IOGA de l’escola.
·         Poesia infantil
·         Festa de l’escuma

Durant la festa es vendran samarretes grogues amb el logotip de l’escola. El Jose Crespo, la Meritxell i la Núria Vallverdú s’encarreguen de fer la comanda i de demanar i decidir les talles a encarregar.

    1. Festa de sisè: 
Per poder mantenir la sorpresa per als alumnes ja que l’acta es fa pública a Internet, només esmentarem que s’està organitzant entre la tutora, direcció i els pares i les mares de sisè i l’AMPA (que hi col·laborarà econòmicament com cada any). En cas de necessitar altre tipus de col·laboració, mitjançant la comissió de festes es demanarà l’ajuda necessària.

    1. Altres temes debatuts: 
·         El dia 22 de juny a l’escola es donarà a tot l’alumnat gelats Calipo que, tot i que els pagarà l’escola, els anirà a buscar la Meritxell.

4.    Comissió extraescolars:

    1. Possible col·laboració de l’AMPA amb el batizado de Capoeira del juny:
 S’acorda col·laborar amb 100€ per a les samarretes que s’entreguen a tots els participants.

    1. Altres temes debatuts:
·         Bagesport: aquesta entitat ens ha fet arribar una proposta d’extraescolar de treball de la psicomotricitat dels infants i joves. Tenim un dossier. Quedem que els truquem i quedem un dia, amb el Jose com a responsable de la comissió, per parlar-ne i que ens ho expliquin més detalladament.
·         Enquesta satisfacció: decidim que enviarem enquestes per valorar el funcionament de les extraescolars. En farem per als alumnes que actualment estan fent alguna activitat, també per als monitors de les diferents activitats per que ens facin la seva valoració i, finalment, a tots els pares i les mares de l’escola per saber què els agradaria que s’oferís des de l’escola.
·         Finalització extraescolars: no tenim clar quan finalitzen i, com que el Jose no ha pogut venir, quedem que li demanarem que ho vetlli amb els monitors i que s’informi a les famílies de quan s’acaben. En principi, segons pressupost de l’AMPA, comptàvem només amb el mes de maig, però cal confirmar-ho.

5.    Comissió de relacions internes:

    1. Estat de comptes: la tresorera, Núria Vallverdú, ens entrega un document amb l’estat de comptes. Per manca de temps no el comentem però veiem que anem seguint correctament el pressupost, fins i tot, en algun cas, s’ha gastat menys del que s’havia pressupostat.
    1. Elecció presidència: Encara tenim pendent l’elecció de Presidència de l’AMPA des que el Lluc Basora va haver de deixar el càrrec. Decidim enviar una circular a tots els pares i les mares de l’escola amb el calendari que serà:
·         Presentació de candidatures fins el dia 18/05/2012 a Secretaria de l’escola.
·         Eleccions el dia 1 de juny de 2012 (si al centre els va bé ja que necessitem la seva col·laboració). Les votacions es faran a les hores d’entrada i sortida de l’escola. A les 9 del matí hi haurà, de moment, la Teresa Montsech. A les 12:30 demanarem col·laboració al centre o bé algun pare voluntari (entre els assistents a l’assemblea no podia ningú). A les 16:30 hi haurà la Sandra Oliva. Aniria bé algun voluntari més per fer el recompte de votacions.

    1. Altres temes debatuts:
 ·         Es fa una mica d’”autocrítica” respecte de temes que hauríem de tenir més al dia: actualització del bloc de l’AMPA (http://informatiuampa.blogspot.com.es/), mirar el mail i fer les pertinents gestions (ampa.escola.cal.soler@gmail.com) i tenir més cura de les relacions externes (Pla Educatiu d’Entorn, OME, etc.).
·         Fixem el dia 15 de juny  a les 21 hores per a la darrera assemblea de pares i mares del curs i la comissió de relacions internes pel dia 8 de juny (preparatòria de la darrera assemblea).

  1. Comissió de reciclatge: 
    1. Funcionament de l’hora del conte: com que no ha pogut assistir la Bel Olid, quedem que deixem la valoració per la darrera assemblea. 
    1. Llibres a folrar: encara falten força llibres per folrar, es necessita la col·laboració de voluntaris. 
    1. Voluntari per explicar conte el dia 15 de maig: la Bel Olid és fora i no hi serà. No hi ha ningú dels assistents que hi pugui anar. Es comenta que la Noemí, si li és possible, ho farà ella. 
    1. Altres temes debatuts: hi ha un tema encara no resolt i és que hi ha unes quantes famílies que no han pagat els llibres. Suposen una minoria però creiem que hem d’intentar que els paguin per ser justos amb qui va fer l’esforç i els va pagar o quan tocava o quan va poder fer-ho. Aquesta circular s’entregarà només a les famílies afectades i es farà el màxim de pedagògica i respectuosa que sigui possible alhora que personalitzada per a cada cas ja que la casuística és diferent en cada cas.

Sense cap altre tema a tractar, es va aixecar sessió a les 01:00 del dia 12 de maig.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada