La comissió de
relacions internes estén acta de l’Assamblea General de l’AMPA de Puigsoler que
va tenir lloc a l’escola el passat divendres 5 d’octubre de 2012 a les 21 hores:
Assisteixen 18
persones
Desenvolupament de la sessió:
- Benvinguda.
Comissió de festes (Anna,
Meritxell, Gemma...): Hi ha festes que es realitzen en horari escolar, però tot
i així, l’Ampa sempre col.labora a nivell de suport econòmic, o a nivell d’ajuda
presencial. El passat curs des de l’Ampa es van organitzar funcions de teatre
per els nens a la festa de Sant Jordi.
Ara per ara, la
primera festa que es realitzarà fora de l’horari escolar i que ja s’ha de
començar a organitzar és la Festa de Benvinguda que tindrà lloc el proper 28
d’octubre d’enguany. En aquesta festa es farà el “Merkadillu” amb roba de
segona mà, també hi haurà tallers de maquillatge, collarets, collage, i
perruqueria creativa. S’oferirà xocolata i la reposteria que aportin les mares
i pares que ho desitgin.
Tasques per dur a
terme:
-
Aportació de roba, tant d’adults
com de nens, preferiblement de l’estació de l’any en que estem. També es poden
aportar complements (sabates, bolsos, barrets..). Es dóna per suposat que la roba estarà en bon estat, de moment es deixarà a la sala de l’Ampa.
- Es
necessitarà ajuda per seleccionar-la, guardar-la per mides, doblegar-la, o
colocar-la als penjadors (“burres”).
-
Es demana ajuda per construir
alguna burra més per poder col.locar la roba.
-
S’ accepten idees i suggeriments
per a possibles tallers que es puguin oferir, és necessari que l’aportació
sigui voluntària.
S’avança que per la
festa de la castanyada es necessiten pares o mares per tallar castanyes i per
fer paperines de paper cosa que es farà amb els alumnes de 6è.
Comisió de Medi Ambient (Enric, Noemi, Mireia, Martina...): La
proposta del Merkadillu, va nèixer amb el desig de reciclar i aprofitar la roba
en bon estat que quedava en desús per part de les famílies. Tanmateix l’ intercanvi
es realitza, entre els membres de l’escola i fomenta la solidaritat i la
convivència.
S’ha estat pensant
en la possibilitat de fer un merkadillu de coses i objetes però potser és una
mica més complicat d’organitzar, ja que no hi ha espai on guardar-les, i cada
persona que portés un objecte, si ningú el desitja s’hauria de comprometre a
tornar-se’l a endur i aixó no ho desitja ningú.
Construcció de jocs
amb material reciclat, d’aquesta experiència s’ha après que els palets no es
poden utilitzar tal qual, s’ha de preparar la fusta adequadament per que
llavors hi ha moltes estelles i no són segures per als nens. Les caixes de
plàstic que es van fer servir per fer una casa de jocs, s’han ensorrat i
malmès. Es comenta que en altres escoles l’estructura de caixes de plàstic
funciona molt bé. Les caixes de plàstic donen molt joc per als nens, fomenten
la seva imaginació i creativitat, doncs també es fan servir de moltes altres maneres
encara que siguin soltes.
Las rodes sembla ser
que han funcionat sense cap problema.
També s’aporta la
idea de construir una caseta de jocs de maons els quals la podrien pintar els
nens quan estigués acabada. Es recorda que és una escola verda i que hauríem de
ser coherents amb el que això implica.
Jardí: Una tasca d’aquesta
comissió és realitzar una part verda del jardí. De moment encara no s’ha
començat per que es donarà prioritat per crear els jocs per als nens.
Es comenta que s’ha
de parlar amb l’Ajuntament, doncs hi ha una brigada que s’ocupa d’ una part
dels jardins del poble, i per tant també els correspon els de l’escola, ja que
és pública.
Hort:
Aquesta activitat la
faran els mestres juntament amb els nens, doncs cada classe plantarà alguna hortalissa, verdura... de totes formes també s’ha de
preparar la terra per que puguin començar a plantar.
Tasques per dur a
terme:
- Comprovar si el plàstic de les caixes
són suficientment dures, o resistents, que no sigui tan fàcil de trencar, o si es
pot modificar el tipus de construcció per que duri més i sigui més estable.
- Buscar recursos per aconseguir
diners per comprar material durador, segur i de poc manteniment.
- Pares i mares que sàpiguen construir
possibles cases de jocs, el més verd possible.
- Parlar amb l’Ajuntament per arreglar
la terra de les zones de l’hort i el jardí.
Comissió de reciclatge de llibres(Bel): Aquesta
comissió te més treball sobretot al principi i final de curs, doncs s’ocupa
dels llibres que s’han de reutilitzar, comprovant que sempre estiguin en bon
estat. També s’ocupa dels llibres que van arribant a la biblioteca, encara que
la classificació els correspon als mestres, sempre es necessiten mans per tindre
els llibres folrats i preparats. S’aporta la idea de ser varies persones les
que ho facin a la vegada, per que sigui més efectiu.
En aquesta comissió
també va sorgir l’activitat de contar contes per als nens a partir que s'acaba
l'horari lectiu de l’escola.
Comissió d’extraescolars: Aquest any es realitza:
ioga, capoeira, basquet, iniciació a l’esport i taller creatiu. Les activitats es
realitzen amb un mínim de 10 nens doncs sinó no es veu viable per que hi han
pèrdues econòmiques que l’Ampa no pot assumir. En ocasions s’han de desestimar
propostes molt interessants per que no hi han el suficient número de nens
apuntats.
Aquest curs cada
monitor es responsabilitza de passar llista d’assistència, d’aquesta manera es
comprova que hi han suficients nens per desenvolupar l’activitat i es comprova
si hi han altes o baixes. La tresorera també comprova que es realitzin els pagaments
trimestrals oportuns. Aquest curs hi ha una mare que ajuda a la monitora del
taller creatiu per que hi ha molts nens petits.
També es comenta que
el curs passat va sorgir un monitor d’una de les activitats per dur aquesta comissió
i es proposa de suprimir-la, doncs no es veu la necessitat de tindre-la. Es
conclou que es poden realitzar altres propostes d’extraescolars sempre i quan
hi hagi un mínim de 10 nens apuntats, en tot cas se suprimiria l’activitat. En
el cas que els monitors s’hagin de dirigir a algú de l’Ampa se’ls facilitarà un
telèfon de contacte d'algun membre de l'AMPA, per qualsevol dubte dels pares tindran un telèfon de
contacte de l’Ampa, per via email o una bústia de suggeriments o queixes que es
posarà a l’entrada de l’escola al costat de la porta de l’Ampa.
Proposta de nova comissió de recursos: És imprescindible
que tinguem en compte la necessitat de moure’ns i actuar per aconseguir
millores per als nostres fills, aquesta comissió tindria com objectiu idear i
realitzar propostes per aconseguir fons que es dedicarien exclusivament en
atendre les necessitats de material que puguin tindre els nens. La venda de
loteria seria un dels recursos per aconseguir millores per als nens. Amb els beneficis
dels donatius que s’obtinguin es comprarà material per que puguin jugar al
pati.
Comissió escolarització i Pla Educatiu Entorn: Són
reunions organitzades per l’Ajuntament, esporàdiques, un cop al mes aproximadament,
en ocasions només és necessari fer acte de presència, però és molt útil per
informar-nos de les possibles ajudes que podem rebre segons les activitats que fem
i les noves incorporacions o anulacions de matricules a les escoles durant l'any. Com a
voluntària s’ofereix la Nadia Ascon que podria anar els divendres al matí
(comissió escolarització), falta un altra voluntari que pugui anar els dimecres
a la tarda (comissió Pla Educatiu Entorn).
2. Renovació delegats de classe: És el pare o
mare que fa de vincle entre el mestre i els pares de cada classe. Evidentment
no es tracta de temes particulars, sinó dels que afecten a tota la classe. Es
comenta que per poder ser delegat d’una classe s’ha de ser de l’Ampa. No s’especifiquen
quines funcions ha de tenir el delegat de classe, a part de demanar voluntaris
per acompanyar els nens a les excursions. Els delegats de classe d’aquest any
són els següents:
Curs
|
Delegat
|
P3A
|
Jéssica
Serantes
|
P3B
|
|
P4A
|
Noemi
Mora
|
P4B
|
Anna
Colàs
|
P5
|
Oscar
Palma
|
1er
|
Sara
Codina
|
2on
|
Meritxell
Ambrós
|
3er
|
David
Sanz
|
4rt
|
Mari
Pareja
|
5è
|
Teresa
Montsech
|
6è
|
Marta
Montsech
|
3.
Servei despertador: Aquest any a diferència de l’any passat es paga a les monitores en
funció de la mitjana de nens que s’hagin quedat durant la setmana, degut que
l’any passat es pagaven 12€ per monitora i hi havia setmanes que no cobríem del
tot el servei. D’aquesta manera podem equiparar el preu del servei del
monitoratge amb el preu que es cobra als pares per utilitzar el servei i
aconseguir no tenir pèrdues com l’any passat.
4.
Pressupostos: Es comenta que aquest any es deixaran els pressupostos de festes
similars al que es van gastar en festes l’any passat i s’ajustaran més per
obtindre més diners per la millora del pati.
5.
Contacte correu Ampa i
pàgina Web: La presidenta, Anna Colas, obrirà el correu
de l’Ampa un cop a la setmana per atendre als pares o mares que desitgin
contactar via mail amb l’Ampa. Es proposa que algú s’encarregui d’actualitzar
la pàgina web de l’Ampa i es recorda que s’ha de penjar el més aviat possible les
decisions preses en funció de les propostes realitzades.
I sense cap altre
assumpte més a debatre, a les 23:10 de la nit s’aixeca la sessió.
Sant Vicenç de
Castellet, 5 d’octubre de 2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada