Presentació del nou bloc de l'AMPA de l'Escola Cal Soler

PRESENTACIÓ

Amb l'objectiu de fer arribar a TOTS els pares i mares la màxima informació possible sobre totes les activitats que l'AMPA desenvolupa a l'Escola hem creat un bloc que hem anomenat "Informatiu de l'AMPA".

Us animem a fer aportacions en forma de comentari de les diferents entrades que anem introduint.

divendres, 2 de novembre de 2012

Acta de l’Assemblea General de l’AMPA


La comissió de relacions internes estén acta de l’Assamblea General de l’AMPA de Puigsoler que va tenir lloc a l’escola el passat divendres 5 d’octubre de 2012 a les 21 hores:

Assisteixen 18 persones

Desenvolupament de la sessió:

  1. Benvinguda.
La Presidenta Anna Colàs dóna la benvinguda a tots els assistents agraint-los la seva presència tot seguit es presenten cadascun dels assistents juntament amb els nous pares de l’escola.  Es fa una breu explicació de cadascuna de les comissions que té l’Ampa actualment i s’incorpora alguna de nova.

Comissió de festes (Anna, Meritxell, Gemma...): Hi ha festes que es realitzen en horari escolar, però tot i així, l’Ampa sempre col.labora a nivell de suport econòmic, o a nivell d’ajuda presencial. El passat curs des de l’Ampa es van organitzar funcions de teatre per els nens a la festa de Sant Jordi.

Ara per ara, la primera festa que es realitzarà fora de l’horari escolar i que ja s’ha de començar a organitzar és la Festa de Benvinguda que tindrà lloc el proper 28 d’octubre d’enguany. En aquesta festa es farà el “Merkadillu” amb roba de segona mà, també hi haurà tallers de maquillatge, collarets, collage, i perruqueria creativa. S’oferirà xocolata i la reposteria que aportin les mares i pares que ho desitgin.

Tasques per dur a terme:

-          Aportació de roba, tant d’adults com de nens, preferiblement de l’estació de l’any en que estem. També es poden aportar complements (sabates, bolsos, barrets..). Es dóna per suposat que la roba estarà en bon estat, de moment es deixarà a la sala de l’Ampa.
-         Es necessitarà ajuda per seleccionar-la, guardar-la per mides, doblegar-la, o colocar-la als penjadors (“burres”).
-          Es demana ajuda per construir alguna burra més per poder col.locar la roba.
-          S’ accepten idees i suggeriments per a possibles tallers que es puguin oferir, és necessari que l’aportació sigui voluntària.

S’avança que per la festa de la castanyada es necessiten pares o mares per tallar castanyes i per fer paperines de paper cosa que es farà amb els alumnes de 6è.

Comisió de Medi  Ambient (Enric, Noemi, Mireia, Martina...): La proposta del Merkadillu, va nèixer amb el desig de reciclar i aprofitar la roba en bon estat que quedava en desús per part de les famílies. Tanmateix l’ intercanvi es realitza, entre els membres de l’escola i fomenta la solidaritat i la convivència.

S’ha estat pensant en la possibilitat de fer un merkadillu de coses i objetes però potser és una mica més complicat d’organitzar, ja que no hi ha espai on guardar-les, i cada persona que portés un objecte, si ningú el desitja s’hauria de comprometre a tornar-se’l a endur i aixó no ho desitja ningú.

Construcció de jocs amb material reciclat, d’aquesta experiència s’ha après que els palets no es poden utilitzar tal qual, s’ha de preparar la fusta adequadament per que llavors hi ha moltes estelles i no són segures per als nens. Les caixes de plàstic que es van fer servir per fer una casa de jocs, s’han ensorrat i malmès. Es comenta que en altres escoles l’estructura de caixes de plàstic funciona molt bé. Les caixes de plàstic donen molt joc per als nens, fomenten la seva imaginació i creativitat, doncs també es fan servir de moltes altres maneres encara que siguin soltes.
 
Las rodes sembla ser que han funcionat sense cap problema.

També s’aporta la idea de construir una caseta de jocs de maons els quals la podrien pintar els nens quan estigués acabada. Es recorda que és una escola verda i que hauríem de ser coherents amb el que això implica.

Jardí: Una tasca d’aquesta comissió és realitzar una part verda del jardí. De moment encara no s’ha començat per que es donarà prioritat per crear els jocs per als nens.

Es comenta que s’ha de parlar amb l’Ajuntament, doncs hi ha una brigada que s’ocupa d’ una part dels jardins del poble, i per tant també els correspon els de l’escola, ja que és pública.

Hort:

Aquesta activitat la faran els mestres juntament amb els nens, doncs cada classe plantarà alguna hortalissa,  verdura... de totes formes també s’ha de preparar la terra per que puguin començar a plantar.

Tasques per dur a terme:
-        Comprovar si el plàstic de les caixes són suficientment dures, o resistents, que no sigui tan fàcil de trencar, o si es pot modificar el tipus de construcció per que duri més i sigui més estable.
-       Buscar recursos per aconseguir diners per comprar material durador, segur i de poc manteniment.
-        Pares i mares que sàpiguen construir possibles cases de jocs, el més verd possible.
-        Parlar amb l’Ajuntament per arreglar la terra de les zones de l’hort i el jardí.

Comissió de reciclatge de llibres(Bel): Aquesta comissió te més treball sobretot al principi i final de curs, doncs s’ocupa dels llibres que s’han de reutilitzar, comprovant que sempre estiguin en bon estat. També s’ocupa dels llibres que van arribant a la biblioteca, encara que la classificació els correspon als mestres, sempre es necessiten mans per tindre els llibres folrats i preparats. S’aporta la idea de ser varies persones les que ho facin a la vegada, per que sigui més efectiu.

En aquesta comissió també va sorgir l’activitat de contar contes per als nens a partir que s'acaba l'horari lectiu de l’escola.

Comissió d’extraescolars: Aquest any es realitza: ioga, capoeira, basquet, iniciació a l’esport i taller creatiu. Les activitats es realitzen amb un mínim de 10 nens doncs sinó no es veu viable per que hi han pèrdues econòmiques que l’Ampa no pot assumir. En ocasions s’han de desestimar propostes molt interessants per que no hi han el suficient número de nens apuntats.

Aquest curs cada monitor es responsabilitza de passar llista d’assistència, d’aquesta manera es comprova que hi han suficients nens per desenvolupar l’activitat i es comprova si hi han altes o baixes. La tresorera també comprova que es realitzin els pagaments trimestrals oportuns. Aquest curs hi ha una mare que ajuda a la monitora del taller creatiu per que hi ha molts nens petits.

També es comenta que el curs passat va sorgir un monitor d’una de les activitats per dur aquesta comissió i es proposa de suprimir-la, doncs no es veu la necessitat de tindre-la. Es conclou que es poden realitzar altres propostes d’extraescolars sempre i quan hi hagi un mínim de 10 nens apuntats, en tot cas se suprimiria l’activitat. En el cas que els monitors s’hagin de dirigir a algú de l’Ampa se’ls facilitarà un telèfon de contacte d'algun membre de l'AMPA, per qualsevol dubte dels pares tindran un telèfon de contacte de l’Ampa, per via email o una bústia de suggeriments o queixes que es posarà a l’entrada de l’escola al costat de la porta de l’Ampa.

Proposta de nova comissió de recursos És imprescindible que tinguem en compte la necessitat de moure’ns i actuar per aconseguir millores per als nostres fills, aquesta comissió tindria com objectiu idear i realitzar propostes per aconseguir fons que es dedicarien exclusivament en atendre les necessitats de material que puguin tindre els nens. La venda de loteria seria un dels recursos per aconseguir millores per als nens. Amb els beneficis dels donatius que s’obtinguin es comprarà material per que puguin jugar al pati.

Comissió escolarització i Pla Educatiu Entorn: Són reunions organitzades per l’Ajuntament, esporàdiques, un cop al mes aproximadament, en ocasions només és necessari fer acte de presència, però és molt útil per informar-nos de les possibles ajudes que podem rebre segons les activitats que fem i les noves incorporacions o anulacions de matricules a les escoles durant l'any. Com a voluntària s’ofereix la Nadia Ascon que podria anar els divendres al matí (comissió escolarització), falta un altra voluntari que pugui anar els dimecres a la tarda (comissió Pla Educatiu Entorn).

       2.      Renovació delegats de classe: És el pare o mare que fa de vincle entre el mestre i els pares de cada classe. Evidentment no es tracta de temes particulars, sinó dels que afecten a tota la classe. Es comenta que per poder ser delegat d’una classe s’ha de ser de l’Ampa. No s’especifiquen quines funcions ha de tenir el delegat de classe, a part de demanar voluntaris per acompanyar els nens a les excursions. Els delegats de classe d’aquest any són els següents:

Curs
Delegat
P3A
Jéssica Serantes
P3B
 
P4A
Noemi Mora
P4B
Anna Colàs
P5
Oscar Palma
1er
Sara Codina
2on
Meritxell Ambrós
3er
David Sanz
4rt
Mari Pareja
Teresa Montsech
Marta Montsech

3.      Servei despertador: Aquest any a diferència de l’any passat es paga a les monitores en funció de la mitjana de nens que s’hagin quedat durant la setmana, degut que l’any passat es pagaven 12€ per monitora i hi havia setmanes que no cobríem del tot el servei. D’aquesta manera podem equiparar el preu del servei del monitoratge amb el preu que es cobra als pares per utilitzar el servei i aconseguir no tenir pèrdues com l’any passat.

4.      Pressupostos: Es comenta que aquest any es deixaran els pressupostos de festes similars al que es van gastar en festes l’any passat i s’ajustaran més per obtindre més diners per la millora del pati.

5.      Contacte correu Ampa i pàgina Web: La presidenta, Anna Colas, obrirà el correu de l’Ampa un cop a la setmana per atendre als pares o mares que desitgin contactar via mail amb l’Ampa. Es proposa que algú s’encarregui d’actualitzar la pàgina web de l’Ampa i es recorda que s’ha de penjar el més aviat possible les decisions preses en funció de les propostes realitzades.

      6.      Entrega talonaris loteria: Es comença la distribució de talonaris entre els assistents. La propera setmana a les hores d’entrada i sortida de l’escola es distribuiran a la resta de pares de l’escola que desitgin col.laborar.

I sense cap altre assumpte més a debatre, a les 23:10 de la nit s’aixeca la sessió.

Sant Vicenç de Castellet, 5 d’octubre de 2012.

Cap comentari:

Publica un comentari