Segur que tots vosaltres ja ho teniu present, però tot i així, no està de més que des de l'AMPA us fem un petit recordatori. Per a tots aquells que necessiteu i/o trobeu interessant la proposta que ha organitzat l'Ajuntament amb la col·laboració de les AMPA de les escoles d'educació primària de casal per la Setmana Blanca "Nunavut la terra del gel", recordeu que el termini de preinscripció va començar ahir dia 18 de gener i finalitza el 26 de gener. No tenim gaire dies i només hi haurà 50 places disponibles per a tot el municipi.
No us encanteu gaire si us interessa el tema!!!!
Presentació del nou bloc de l'AMPA de l'Escola Cal Soler
PRESENTACIÓ
Amb l'objectiu de fer arribar a TOTS els pares i mares la màxima informació possible sobre totes les activitats que l'AMPA desenvolupa a l'Escola hem creat un bloc que hem anomenat "Informatiu de l'AMPA".
Us animem a fer aportacions en forma de comentari de les diferents entrades que anem introduint.
dimecres, 19 de gener del 2011
dissabte, 1 de gener del 2011
Acta de l'assemblea del 26 de novembre de 2010
Reunió de l’AMPA
Lloc: Escola Cal Soler
Data: 26 de novembre de 2010.
Desenvolupament de la sessió:
- S’aprova l’acta anterior que no es va llegir perquè estava disponible per a tothom al bloc Informatiu de l’ampa (http://informatiuampa.blogspot.com).
- Assisteix en Pere Antón Llovet, regido d’Educació de l’Ajuntament de Sant Vcienç de Castellet, per informar sobre la reunió mantinguda als Serveis Territorials d’Educació a la Catalunya Central:
- Respecte del concurs de creditors que va presentar l’empresa que està construïnt l’escola nova i que semblava que podia fer perillar l’acabament de les obres, el regidor ens informa que hi ha habut un acord entre els proveïdors i PROINOSA per l’acabament de les obres i que, per tant, les obres s’acabaran.
- La previsió és que les obres finalitzin al març i la intenció que té el Departament d’Educació, que el trasllat cap al nou edifici tingui lloc durant les vacances de setmana santa. Des de l’Escola Cal Soler i des de l’ajuntament estan intentant que no es faci fins a finals de curs.
- La proposta que fan dels dels serveis territorials és que, per poder realitzar el trasllat correctament, el darrer dia abans de setmana santa així com el primer de després siguin festius. Es comenta que dos dies no seran suficients per poder realitzar el trasllat correctament. Recorden el darrer trasllat, en el que no hi havia tant material per traslladar ja que l’escola només tenia 3 aules, van necessitar molt més dies.
- El regidor d’Educació ens comenta que en la reunió que van mantenir amb els serveis territorials d’Educació no van acabar decidint cap data concreta per decidir-ho en una nova reunió a mitjans de febrer de 2011 ja que la finalització de les obres serà més propera.
- Es pregunta al regidor si hi haurà parking a l’escola al què es respon que només hi ha previstes 8 places que es destinen al professors. Es dóna una mica de debat entorn a les dificultats que suposarà que no es pugui accedir a l’escola amb cotxe ja que hi ha molts avis que van a buscar els seus néts i netes i tindran molta dificultat per pujar fins allà dalt. Des del sector pares i mares es va una proposta que es coneix que ja funciona a Berga. Es tracta de contractar monitoratge perquè sortint d’un punt concret, a estipular, porti els nens fins a l’Escola. Es creu que més endavant ja es tornarà a parlar d’aquest tema.
- Filosofia de l’Escola i de l’AMPA: es llegeix un document que recull la filosofia del centre i de l’AMPA. Alguns assitents manifesten que creuen que haurien de tenir més informació des de la direcció del centre respecete del sistema educatiu que segueix el centre. Des de la comissió de relacions internes es va comentar que ja s’havia parlat amb el Joan Baptista per tal que ens ho expliqués.
- Pressupost 2010-2011: Després que es presenti a l’assemblea l’esborrany de pressupost i d’aclarir algun concepte, aquest s’aprova. Surt el tema de la compra dels ous Kinder pel cagatió i s’acorda proposar al Joan Baptista si es poden comprar uns altres de la marca Mercadona que també porten joguineta de plàstic.
- Coordinació entre comissions: s’escullen alguns dels representants de les comissions i es pren el telèfon i el correu electrònic com a formes de contacte:
Comissió | Representant | Telèfon | Correu electrònic |
Relacions Internes | Lluc Basora | 600031019 | |
Escola Nova | Rafa Espadas | 659785540 | rezarco@gmail.com |
Subvencions | Sandra Oliva | 647740750 | solivac@gmail.com |
Reciclatge llibres | Rafa Espadas | 659785540 | rezarco@gmail.com |
Medi Ambient | PENDENT | | |
Festes | PENDENT | | |
Menjador | PENDENT | | |
- Figura del pare o mare delegats de classe: s’explica que seria interessant que cada classe tingués la figura del pare o mare delegats de classe que tindria com a principal funció la de fer d’enllaç entre l’escola i els pares i mares de la classe a l’hora de col·laborar en diferents àmbits (sortides, festes, activitats a l’aula, etc). També es comenta que seria interessant que els delegats i/o les delegades fossin altres persones diferents als membres de comissions de l’AMPA ja que d’aquesta manera serien molts més els pares directament implicats en el dia a dia de l’escola. Finalment surten els següents:
Curs | Delegat/da | Telèfon | Correu electrònic |
P3 | Esther Varon | 618489614 | estervaron@yahoo.es |
P4 | Sara Codina | 676775666 | xevisara@teleline.es |
P5 | Mamen Pozo | 691359885 | |
1er | PENDENT | | |
2on | Laura Carrillo | 656444540 | |
3er-4at | Teresa Montsech | 938332445 | teresamontsech@hotmail.com |
5è-6è | Laura Carrillo | 656444540 |
- Properes festes a organitzar: es fa un petit recorregut per les properes festes a organitzar que són les següents:
- Visita dels tioners: el dia 10 de desembre que seran l’Àlex, la Teresa o l’Enric, la Meritxell i el Josep.
- Visita del patge (negre): el dia 21 de desembre a la tarda.
- Cagatió i festa de Nadal: el dia 22 de desembre durant el matí (festa només per la canalla ja que no es disposa de la sala de Cal Soler). Des de la comissió de festes comenten que necessitaran algú que els acompanyi a recollir les coques.
- Calendari de l’escola: es comenta que el Joan Baptista va comentar a la comissió de festes que en Consell Escolar es va comentar que no va agradar gaire la idea d’utilitzar els personatges Bob Esponja i Patricio per al calendari de l’escola ja que no tenen res a veure amb la filosofia de centre. Tot i així, l’AMPA sotmet a votació si es vol fer el calendari per la seva posterior venda i el resultat va ser:
- Vots a favor: 12
- Vots en contra: 7
- Abstencions:1
Es va recordar a la comissió de festes que calia fer un paper específic d’autorització dels drets d’imatges perquè en aquest cas la imatge s’utilitzarà per recaptar fons. No és com la que ens demanen els professors per deixar plasmades digitalment les diferents activitats que fan al centre.
- Precs i preguntes:
· Acollida noves famílies: La Mamen Pozo ens explica un projecte d’acollida per a nens nouvinguts que es fa a altres centres i que pretén ajudar les noves famílies immigrades a una millor integració tant al país com al centre. Sembla que hi havia una subvenció que actualment ja no està vigent però que ens podrien passar la guia amb tota la informació. Ens sembla una idea interessant però potser no només per l’acollida d’immigrants sinó per qualsevol nova família del centre amb independència del seu origen.
Sant Vicenç de Castellet, 26 de novembre de 2010.
Lluc Besora Sandra Oliva
El president en funcions La secretària en funcions
divendres, 12 de novembre del 2010
Convocatòria assemblea de l'AMPA - 26 de novembre a les 21 hores
La Comissió de Relacions Internes de l’AMPA Cal Soler us convoca el proper divendres dia 26 de novembre a les 21 hores a l’Assemblea de l’AMPA amb el següent
Ordre del dia
- Aprovació de l’acta anterior (podeu trobar l’acta a la següent adreça: http://informatiuampa.blogspot.com/).
- Filosofia de l’Escola i de l’AMPA.
- Pressupost 2010/2011: presentació, discussió i aprovació.
- Coordinació entre comissions: elecció del representant de cada comissió.
- Figura del pare o de la mare delegats de classe.
- Properes festes a organitzar.
- Calendari de l’escola.
- Precs i preguntes.
dimecres, 20 d’octubre del 2010
Escoles Obertes per la setmana blanca
Per a tots els pares i mares que esteu interessats en activitats per als vostres fills/es durant la setmana blanca que tindrà lloc a finals de febrer, us informem que l'Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet està preparant una oferta per cobrir aquests dies. Tant aviat com ens facin arribar la proposta us ho farem saber.
Des de l'AMPA Cal Soler NO organitzarem res ja que només 26 alumnes van manifestar el seu interès en què preparèssim casal per aquests dies i amb aquest número d'alumnes qualsevol opció seria molt cara. Dir-vos que des de l'AMPA hem insistit molt a l'Ajuntament perquè siguin ells qui ofereixin una alternativa per a tot el poble.
Dir-vos que les places seran limitades fins a un màxim de 100 alumnes. Per tant, els 26 alumnes que des de Cal Soler semblen estar interessats en el casal cal que estiguin molt i molt atents quan s'iniciï el procés d'inscripció que, segurament, serà gestionat directament per l'ajuntament.
Des de l'AMPA Cal Soler NO organitzarem res ja que només 26 alumnes van manifestar el seu interès en què preparèssim casal per aquests dies i amb aquest número d'alumnes qualsevol opció seria molt cara. Dir-vos que des de l'AMPA hem insistit molt a l'Ajuntament perquè siguin ells qui ofereixin una alternativa per a tot el poble.
Dir-vos que les places seran limitades fins a un màxim de 100 alumnes. Per tant, els 26 alumnes que des de Cal Soler semblen estar interessats en el casal cal que estiguin molt i molt atents quan s'iniciï el procés d'inscripció que, segurament, serà gestionat directament per l'ajuntament.
dilluns, 4 d’octubre del 2010
Acta de l'assemblea del 16 de setembre de 2010
1) Presentació de les diferents comissions de l’AMPA.
Després de presentar-nos tots els assistents a l’assemblea vam començar amb les presentacions i explicació del funcionament de totes les comissions amb què s’organitza l’AMPA de l’escola:
a) Comissió de Tresoreria: parla Montse Núñez, actual tresorera de l’AMPA. Ens explica que essencialment la comissió s’encarrega de gestionar els pagaments, els ingressos, el servei despertador així com la comptabilitat de l’AMPA. S’afegeix a la comissió Núria Vallverdú que manifesta estar disposada a figurar com a tresorera quan fem el canvi d’estatuts (la Montse Núñez deixarà de ser membre de l’AMPA el curs vinent perquè el seu fill finalitza la primària). Així la comissió queda de la següent forma:
i) Núria Vallverdú (futura tresorera).
ii) Mònica Manzano (membre).
iii) Núria Linares (membre)
iv) Montse Núñez (tresorera actual).
b) Comissió de reciclatge: el Rafa Espadas (membre de la comissió) no pot assistir a la reunió però la Rosana ens explica que aquest curs s’han recollit els llibres dels alumnes de tercer, quart, cinquè i sisè que han volgut donar-los i que s’han comprat els que faltaven. Es van enganxar unes etiquetes als llibres explicant el funcionament del reciclatge i les normes d’ús dels llibres prestats als alumnes. Evidentment no hi ha ningú obligat a participar en el reciclatge de llibres però tant l’AMPA com l’Escola ho creuen molt important i per això s’ha començat a reciclar. Explica també que la Generalitat dóna subvenció per al reciclatge de llibres i que encara està pendent d’arribar.
c) Comissió de festes: s’explica que és la que organitza totes i cadascuna de les festes que organitzem a l’escola, ja sigui directament des de l’AMPA (benviguda a l’inici de curs o la de final de curs) o les que s’organitzen conjuntament amb l’escola (castanyada, caga-tió, carnestoltes, dijous llarder...). Actualment està mancada de membres i es demana que s’hi afegeixi més gent. Finalment la comissió queda amb els següents membres:
i) Montse Núñez.
ii) Mari Carmen Pareja.
iii) Àlex Cervera.
iv) Meritxell Ambrós.
v) Vanessa Marín.
vi) Flor Bodewes.
vii) Rosa Fuentes.
d) Comissió de menjador: està formada per la Mamen Pozo i per la Merche i porten el seguiment del menjador, tasten menús per valorar la qualitat i fan de coordinació entre els pares i l’empresa i/o monitoratge.
e) Comissió de medi ambient: està formada per la Martina Burlet i la Maribel Jódar i està relacionada amb el fet que tinguem una Escola Verda. Mantenen reunions amb l’escola i la regidoria de medi ambient de l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet. Sembla que el nou edifici de l’escola disposarà d’un hort que requerirà d’ajuda de les famílies especialment per a fer-lo. La comissió està pensant en organitzar diferents activitats relacionades amb el medi ambient i la sostenibilitat com són:
i) Marcapillo a la festa de benvinguda del curs que consistirà en un mercat de roba de segona mà. En parlaran amb direcció del centre per tancar els detalls i la data.
ii) Joguines de segona mà al nadal.
f) Comissió del Pla esportiu per entitats no esportives: està format pel Josep Crespo i la Martina Burlet. Expliquen que si és possible aquest curs també s’oferirà als alumnes del centre la possibilitat de fer extraescolars esportives com el curs passat (capoeira i ioga per a nens).
g) Comissió de seguiment de la nova escola: està formada pel Lluc Basora i el Rafa Espadas i s’encarreguen de vetllar pel bon funcionament de la construcció de la nova escola. Es comenta que l’empresa adjudicatària de les obres està en concurs de creditors i que s’ha demanat una reunió amb el regidor d’educació per parlar sobre com aquest fet pot afectar a les obres.
h) Comissió de subvencions i recursos: està formada pel Lluc Basora, la Sandra Oliva i la Maribel Jodar i tenen com a objectiu la tramitació i seguiment de les diverses subvencions a les que l’AMPA opta.
i) Comissió de relacions internes: està formada pel Lluc Basora (president), la Sandra Oliva (secretària), la Maribel Jódar, la Rosana Viñas i la Teresa Montsech. Les seves funcions són les que deriven de la presidència i secretaria de l’AMPA així com les de coordinar la resta de comissions.
2) Calendari de reunions per al curs 2010-2011: les reunions tindran lloc de les 21 a les 22:15 hores les següents dates:
26 de novembre (divendres) |
24 de febrer (dijous) |
13 de maig (divendres) |
30 de juny (dijous) |
3) Precs i preguntes:
a) Cal preguntar al Joan Baptista (director escola) si ha parlat amb el Pere Antón pel tema que l’ajuntament organitzi unes colònies per la setmana blanca a nivell municipal.
b) S’informa que el dimecres 22 de setembre té lloc un Consell Escolar Municipal on hi assisteix la Rosana Viñas com a membre de l’AMPA.
c) Cal preguntar al Joan Baptista com es modifiquen els estatuts de l’AMPA.
Assemblea de l'AMPA del 19 de juliol de 2010
Desenvolupament de la sessió:
1) Elecció president/a i secretari/ària.
Després d’explicar que el càrrec de presidència i secretaria seran simbòlics a efectes de signatura i per complir amb les obligacions que la llei estipula, es decideix que el càrrec de president l’ocupi el Lluc Besora Pascual i el càrrec de secretària la Sandra Oliva Cabezas .
De forma sobrevinguda es parla del càrrec de tresorera que actualment ocupa la Montse Núñez. Comentem que faria falta que algú altre treballi amb la Montse durant tot el curs per aprendre com funciona la tresoreria ja que el proper curs és el darrer de la Montse a l’Escola ja que el seu fill passarà a secundària. Es comenta la necessitat que la tresoreria porti tota la gestió econòmica, a banda dels respectius llibres comptables preceptius, mitjançant un full de càlcul. D’aquesta manera seria molt més fàcil traspassar dades econòmiques a temps real a les diferents comissions que puguin necessitar saber l’estat econòmic de l’AMPA. Entre els presents no hi ha cap voluntari i s’acorda tornar a fer la proposta a principis de setembre quan es convoqui la primera assemblea de pares i mares a principis del curs vinent.
S’acorda parlar amb en Joan Baptista, director de l’Escola Cal Soler, perquè ens expliqui com es va fer el canvi d’estatuts. Farem els tràmits legals al setembre una vegada tinguem també relleu de tresoreria. Tot i que les funcions per al curs vinent continuaran en mans de la Montse Núñez, donat que les gestions de canvi d’estatuts són complexes es creu oportú modificar també el càrrec de tresorer/a al setembre essent nomenada la persona que ajudi durant el curs vinent a la Montse Núñez.
2) Traspàs de tasques i documentació de presidència i secretaria.
La presidenta sortint, Sònia Martínez Carmona, ens presenta tota la documentació que tenia en el seu poder amb excepció d’alguna que portarà amb posterioritat. Ens explica quines són les tasques que feia personalment i altes temes a tenir en compte que caldrà que siguin assumides per l’AMPA renovada i que són:
a) a- Realitzar la memòria justificativa del 2009 que té com a termini el 31 de desembre de 2010. S’acorda que es demanarà còpia de les bases al J. Ortiz per poder justificar correctament.
b) b-Està pendent de publicar-se la convocatòria per al 2010. Caldrà estar molt atents per poder presentar un nou projecte. La Sònia Martínez comenta que ens passarà la versió digital dels projectes entregats fins ara.
c) c-Cal canviar els titulars del compte corrent de l’AMPA que tenim a Caixa Penedès. Actualment hi ha la Maite Castellanos, la Montse Núñez i la Sònia Martínez. Acordem que en els propers dies ens personarem a Caixa Penedès els titulars sortints i els entrants, Sandra Oliva i Lluc Besora, per tal de fer el canvi oportú.
d) d-Pla Educatiu de l’Entorn: Respecte del projecte presentat per al curs passat 2009-10 per tal d’obtenir recursos només s’han executat dos dels 4 projectes. Aquests són la Batucada i els decorats per a l’obra de teatre. La Sònia Martínez ens entrega còpia del projecte presentat. També caldrà presentar factures per poder cobrar la subvenció ja que en l’actualitat les despeses han estat assumides per l’escola i l’AMPA. Ens informa que les reunions solen ser mensuals a les 21 hores.
e) e-Comissió de garanties de l’OME: solen realitzar-se en divendres al matí. Acordem que hi assistirà algú de la Comissió de relacions internes.
f) f- Consell Escolar: no tenim clar si cal canviar la Sònia Martínez com a membre del Consell Escolar. Acordem preguntar-ho a en Joan Baptista.
3) Tancament de l’estat de comptes curs 2009/10.
No es pot realitzar perquè la tresorera no ha pogut assistir ni passar les dades a ningú. Queda pendent per a la propera reunió al setembre.
4) Reorganització del funcionament de l’AMPA.
S’acorda que les funcions de presidència i secretaria seran assumides per la Comissió de Relacions Internes que és de nova creació. Estarà formada per:
· Lluc Besora (president).
· Sandra Oliva (secretària).
· Maribel Jodar.
· Rosana Viñas.
· Teresa Montsech.
Es fa un recordatori de les comissions existents i de les persones que en formen part amb algú que s’hi afegeix:
1. Comissió de Relacions Internes | Rosana Viñas Teresa Montsech Sandra Oliva Lluc Basora Maribel Jódar |
2. Tresoreria | Montse Núñez |
3. Llibres: Reutilització i Reciclatge | Rafa Espadas |
4. Festes | Núria Linares Mari |
5. Menjador | Merche Mª Carme Pozo |
6. Medi Ambient | Martina Burlet Maribel Jódar |
7. Pla Esportiu per Entitats no esportives | Martina Burlet Josep Crespo |
8. Seguiment de la nova escola | Lluc Besora Rafa Espadas Imma Roselló |
9. Subvenció i Recursos | Sandra Oliva Lluc Besora Maribel Jódar |
10. Dinamització per la participació dels pares a l’AMPA | Pili Gómez |
Respecte del calendari d’assemblees de pares i mares s’acorda que la primera reunió tindrà lloc el dia 16 de setembre de les 21 a les 22:30 hores. La resta del calendari el fixarà la Comissió de Relacions Internes (d’ara en endavant CRI).
Expliquem la proposta de la directiva de l’Escola de crear la figura dels delegats de classe, és a dir, pares a ser possible no membres actius de l’AMPA que siguin els referents de cada classe. Acordem que preguntarem a en Joan Baptista que ens expliqui més detalladament les funcions d’aquestes figures i que intentarem explicar-ho a la resta de pares a la primera reunió del curs vinent.
5) Organització de la venda de llibres (horaris).
Es comenta que la venda de llibres es farà el dia 2 de setembre de les 9 a les 13 i de les 17 a les 20 hores a l’Escola Cal Soler. Els voluntaris seran:
· Montse Núñez i Núria (mare de l’Alba de 2n): tot el dia.
· Maribel Jodar i Lluc Besora: de les 17 a les 19 hores.
· Sandra Oliva: de les 11 a les 13 hores.
6) Explicació de la subvenció Escoles Obertes (setmana blanca febrer-març).
S’explica que vam fer una proposta a la directiva de l’escola perquè es possés en contacte amb la regidoria d’educació de l’ajuntament per intentar que sigui aquesta qui organitzi les Escoles Obertes per a la setmana blanca del curs vinent (tipus com les colònies d’estiu). Ens consta que la directiva ja ho ha fet però que no tenim encara resposta de l’ajuntament. Acordem preguntar a la presidenta de l’Escola Sant Vicenç com veurien el tema de l’organització municipal de les Escoles Obertes. Acordem també que el dia de la venda de llibres s’entregarà un paper per fer un sondeig sobre si interessaria l’organització de les Escoles Obertes.
7) Precs i preguntes.
Es comenta que amb l’objectiu d’aconseguir implicar més pares i mares en l’AMPA podríem especificar que les reunions són per tots els pares i mares i no només per als vocals de l’AMPA.
S’acorda que la quota de l’AMPA que es cobrarà amb la venda de llibres no s’incrementa enguany i que, per tant, serà de 35€ per família.
Subscriure's a:
Missatges (Atom)